AMD RX 6800 XT, Vulkan Ray Tracing testlerinde Nvidia’nın RTX 3080’inin neredeyse...

AMD RX 6800 XT, Vulkan Ray Tracing testlerinde Nvidia’nın RTX 3080’inin neredeyse yarısı kadar kare hızında çalışıyor

23
0
PAYLAŞ

AMD, ışın izleme oyununun tamamına yeni başlıyor. AMD RX 6800 XT, rakip Nvidia’dan biraz daha yavaş olsa da Microsoft DirectX Raytracing’i (DXR) destekleyen oyunları oluşturma gücüne sahip, Team Radeon’un şimdiye kadarki ilk ışın izleme uyumlu GPU’sunu işaret ediyor. Ancak AMD artık Microsoft’un ışın izleme API’si ile sınırlı değil, çünkü bugün birden fazla satıcı tarafından desteklenen süper zeki insanlardan oluşan bir konsorsiyum olan Khronos Group, Vulkan için kendi GPU agnostik ışın izleme uzantısını piyasaya sürdü.

Vulkan, görünüşte OpenGL’nin yerini alan açık API’dir ve büyük ölçüde AMD tarafından yıllar önce savunulan metale yakın Mantle API’sine dayanmaktadır. Öte yandan Vulkan Ray Tracing uzantısı, Nvidia’nın Vulkan’da yerleşik RT desteğine sahip olmak için çok çalıştığı VK_NV_ray_tracing uzantısına dayanmaktadır.

PAYLAŞ

BİR CEVAP BIRAK